riixtee.reismee.nl

Mijn 3e Weekend.

Heeey Lieve Allemaal!

Poeh hé wat gaat de tijd toch snel! Ik bedenk me ineens dat ik al een poos niet heb geschreven en dat ik ENORM achterloop met jullie op de hoogte te houden van wat ik hier allemaal uitvreet hahah. Ik moet heeel wat blogs weer gaan schrijven om al mijn avonturen aan jullie te vertellen! Daarom ga ik jullie vanaf nudenk ikmaar alleen mijn weekenden vertellen want dat is voor jullie het leukste om te lezen (denk ik) en voor mij ENORM leuk om te schrijven! Ik zal jullie mijn verhaal vertellen over mijn 3e weekend!

Zaterdag, Muriwai BeachHere we come!! Eindelijk was dan de dag aangekomen dat we met zo'n ongeveer 15 meiden van onze oriëntatie groep naar een Black Sand beach gingen. Maar voordat ik daar heen ging heb ik nog met een paar van mijn lieve vriendinnetjes geskyped! Helaas was het maar kort omdat ik al wel snel weg moest om naar het strand te gaan, maar gewoon om ze even te kunnen zien en hun stemmen te horen was FANTASTISCH!! ondertussen dat ik met mn vriendinnetjes aan het kletsen was deed ik de voorbereidingen voor het strand beginnend met een dikke laag zonnebrand créme van factor SPF 50+ (geen risico's mensen! geen risico's, na mijn verbranding aan het strand met mijn host familie), bikini, beachhanddoek, voedsel, veel water en.. dat was et wel zo'n beetje geloof ik.. Oepsie 9.40 uur ehh sorry lieve meiden maar ik moet weg! Nog een laatste zwaai voor ik skype weer uitzette en bijna rennend naar ons meetpoint gegaan. Ik had er zo ongelovelijk veel zin in! Omdat we allemaal verspreid zitten over Auckland was het even uitzoeken hoe we nou precies de auto's konden vullen zodat we er daarwerkelijk met z'n allen heen konden en dat niemand achterbleef. Yesss! Ik zit in ieder geval in een auto! Om 10.00 uur hadden ik en een meisje afgesproken klaar te staan voor Rocket Park zodat we daar door de andere 2 meiden in de auto opgehaald werden en vervolgens om 11.00 uur iedereen op het strand te zien! Eenmaal bij rocketpark aangekomen waren we aan het wachten op onze "taxi". Moet je willen dat we elkaar kunnen vinden! (Rocketpark is toch wel vrij groot haha) Met een aantal telefoontjes over en weer hebben we mekaar dan toch uiteindelijk gevonden en juist toen was het 10.25 uur, Snel naar de winkel om nog wat eten en meer water in te slaan en off we go!! Uiteindelijk zaten we 11.00 weer in de auto.. Hahah OEPS!! Dat werd een uurtje later op strand! Tijdens de autorit naar het strand toe werd er heel wat over en weer bericht over waar we elkaar gingen meeten en hoelaat iedereen aan zou komen. En jahwel.. 1 auto was op tijd bij het strand en de rest van 3 á 4 auto's die reden waren te laat. Maar de ultimate laatkomers was de auto waar jahwel mevrouw Haites in zat! Tzal ook eens anders haha. nog zo'n 10 minuten en dan waren we bij het strand.. word ik gebeld door Vera met de vraag waar we bleven en opdat moment was de tomtom aan het praten op mijn telefoon waardoor we inderdaad je raad het al, onze afslag mistte.. nu kwamen er nog een 10 minuten bij -,-' haha Maar niet getreurd we hebben een hele mooie route langs een berg met Fanatastisch uitzicht gereden en dat was ook wel genieten hoor! Aah eindelijk daar zijn we dan nu de auto parkeren en dan naar de andere meiden! Maar waar heeft iedereen geparkeerd en waar op het strand zitten we eigenlijk na ook uiteindelijk 20 minuten eindelijk een beetje een fatsoenlijke parkeerplek gevonden en jaa hoor wij waren er dan uiteindelijk toch ook aangekomen! Nu de volgende missie.. Vind de andere meiden! Gelukkig hadden we tijdens onze zoektocht naar een parkeerplek een paar andere meiden van onze oriëntatie groep gespot waardoor we een beetje wisten welke kant we op moesten. EN jaa hoor daar zat iedereen al met smart op ons te wachten haha. Handoekje klaar leggen in de bikini en de chillmodus aan! Na wat met iedereen gekletst te hebben werd het toch wel eens tijd om het zee water uit te proberen. Vera had haar GoPro meegenomen dus die kon mooi mee de zee in voor wat leuk foto's en filmpjes. Met een groepje aangekomen bij het water was dat water toch wel verrekte koud hoor. Eerste 10 minuten een beetje geprobeerd op kniediepte aan het water te wennen toen ik een stukje terug liep en een beste aanloop nam en recht voor de groep een soort van vaag bommetje plons maakte waardoor wel bijna iedereen goed nat was mwahahah! Uiteindelijk was het heerlijk in het zee water, lekker geauwehoerd met iedereen en als kleine kinderen spelen in de golven! Wat nog een hele work-out bleek te zijn! De stroming van het water was namelijk behoorlijk sterk en dreef iedereen (als je met je rug naar het strand stond) naar rechts. Constant als een golf je dan weer gevloerd had moesten we weer zien dat we naar links liepen om binnen de vlaggen te blijven. Na een beste tijd in de zee te zijn geweest was het weer de hoogste tijd om ons opnieuw in te smeren! Dus dat werd opdrogen en lekker smeren! Juist jah niet echt.. het opdrogen dat ging nog wel maar het opnieuw insmeren voelde toch iets minder fijn met al dat zand op je lijf! Maaar het is gelukt, in de tijd dat dat even kon gaan inwerken weer even wat koekjes gegeten <3 najaa die van Vera waren lekker die van mij niet zo.. slof en raar haha. Daarna weer de zee in om af te koelen! Toen we dit keer uit de zee kwamen hadden Vera, Brandy Kylie en ik besloten om even een wandeling te maken want de rest van de meiden was dat ook al aan het doen of hadden dat al gedaan. Op een gegeven moment kwamen we op een practig punt niet zo ver van het strand. Het zee water spatte daar bij de rotsen omhoog waar een antal geweldige foto's uitzijn gekomen. Ook was op dat punt een soort van grot waar het zee water naar binnen ging. Een prachtig plaatje dus ik dacht let me take a selfie ;) Vera stond al klaar met haar GoPro camera na 1 foto kwam daar een verassend einde aan.. een paar knappe jongens kwamen mijn kant op lopen en sprongen vervolgens op verschillende manieren het water bij de grot in! Was errug lekker ehh leuk om naar te kijken haha. Naast de grot was een trap die je kon bewandelen voor andere mooie uitzicht punten dus die klimtocht maakte we dan toch maar. Een stukje verder omhoog hadden konden we die zelfde jongens weer zien op de rotsen. Geeen idee wat ze aan het doen waren maar wat ze ook deden t was een top uitzicht! Daar boven aan de berg aan het zwijmelen besloten we om naar die zelfde rots als die jongens te gaan om een praatje te maken maar daar kwam al snel een einde aan toen daar vervolgens een stel meiden uit het water klom en half over hun heen hingen... :( Helaas dat was weer een trieste 10 stappen naar boven haha. Uiteindelijk verder naar bevon gelopen kwamen we op een prachtig uitzicht punt! Alleen 1 probleem ik en Vera hadden geen slippers aan tijdens onze klim en dat zand was toch wel errug warm aan de voetjes hoor. Hoppend en dansend, springen en stampend renden we over het zand om van het uitzicht te genieten. Uiteindelijk mocht ik dan even op Brandy haar rug zitten om mn voetjes weer wat af te laten koelen wat resulteerde in een hilarische foto waarin het net lijkt dat we een koppel zijn haha. Na dat uitzicht punt kon je naar een ander uitzicht punt maar dat hebben we maar niet gedaan aangezien onze voetjes het erg warm hadden. Eenmaal weer terug op het strand zijn we het water weer ingegaan om lekker af te koelen. Toen we weer uit het water kwamen moesten we ons even verplaatsen want het water kwam toch al wel een beetje dichtbij nu. Verder naar achteren was een vrij steile helling naar boven van alleen maar strandzand en bovenaan waren wat bosjes en op die helling waren een aantal kinderen aan het proberen de helling op te rennen wat ze niet altijd allemaal lukte en ze dan rollend naar beneden vielen.. De kleine kinderen die Vera en ik zijn moesten wij dat natuurlijk ook proberen! En jaa hoor deze kleine kinderen waren het wel gelukt maar eenmaal boven en stilstaand werd het zand toch wel weer een beetje heet onder de voeten! Snel via een andere weg weer naar beneden gerend en onze precious voetjes afgekoeld in de zee. Inmiddels waren er al 2 auto's weg en de auto waar ik in zat stond ook op het punt om weg te gaan terwijl ik daar nog helemaal geeen zin had! Gelukkig kon ik bij Vera in de auto zodat ik nog wat langer kon blijven! Uiteindleijk was het dan ook tijd voor ons om naar huis te gaan en hadden we besloten om nog ergens op de terug weg te gaan eten. Om mij naar huis te brengen moesten we door Kingsland en mijn hostmoeder had nie plaatsnaam laten vallen waar je wel lekker kon eten. Eerst even snel de auto parkeren .. Dat ging niet zo snel als gehoopt want zo'n beetje iedereen had denk ik het zelfde idee om in kingsland te gaan eten.. Uiteindelijk toch echt daadwerkelijk een parkeerplekje gevonden alleen wel echt een best stuk van het restaurant af.. Maar het was het waard want we hebben heeeeeerlijk gegeten in restaurantje! We kwamen binnen en werden gelijk om ID gevraagt gelukkig had ik mn paspoort bij me want je moet je hier of met paspoort identificeren of een 18+ kaart laten maken. Iedereen om ons heen zag er trouwens wel echt super fancy uit en dan komen wij eraan in onze half natte, ernstig zanderige strand kleren aangezet. Maar het was het waard we hebben heeerlijk gegeten! En na een fantastisch leuke dag ook weer thuis aangekomen!

Zondag, Rangitoto!De dag dat Vera en ik hadden besloten om een hike te gaan maken! Mijn hostvader liet de naam Rangitoto vallen en zei dat is de minst steile vulkaan van Nieuw Zeeland. Dat is dan vast een goeie om mee te beginnen dacht ik zo! 12.00 uur waren Vera en ik ongeveer in Auckland city maar we moesten nog even naar de telefoon winkel want er kloptte iets niet met mijn telefoon. Uiteindelijk is dat met handen en voeten werk weer goed gekomen! Weer terug naar het Ferry station wat precies op tijd was (13.15 uur) want dat was de laatste ferry die die dag naar Rangitoto ging (13.30 uur). Helaas ging de laatste ferry van Rangitoto om 17.00 uur alweer terug naar Auckland dus we hadden niet zo heel lang de tijd maar makkelijk de tijd om naar het topje van de berg te wandelen en terug! Het was Fantastisch toen we aankwamen op het eiland! Echt wat een prachtig uitzicht was dat! Snel van de boot af en beginnen. Voordat de reis begon nog even goed ingesmeerd met zonnebrand en off we go! Met volle moed begonnen we aan onze klimtocht opweg naar ons eerste uitzicht punt. Met een prachtig uitzicht over de stad moesten we daar natuurlijk wel foto's en vooral selfies maken! De tocht omhoog moest je binnen een uur kunnen doen.. Maar de toeristen die we zijn doen wij daar uiteraard veel langer over! Op elk hoekje of uitzichtpunt was het tijd voor een foto of werd er een water pauze ingelast.. Hmm dit is toch best een steil vulkaantje hoor.. pfoeh. Huffend en puffend slenterden we naar de top met prachtige tussenstops! Tijdens 1 tussenstop besloten we een boom te beklimmen voor een paar leuke foto's! Oh jah en dat was zo'n beetje de enige boom op onze route die je nog een beetje kon beklimmen haha. Op een gegeven moment begon ik toch wel trek te krijgen en op dat moment liepen we op stukje aan waar je dat makkelijk kon doen, maar op het bordje stond dat het nog 15 minuten naar de top was dus besloten we maar door te lopen en boven op de berg wat te gaan eten. Nu werd het toch behoorlijk steil en de hitte hielp ook niet echt mee.. maar weer een water pauze en op ademkomen, nog even snel een paar zweet selfies onder de wortels van een boom en daar gingen we weer! Aaah een bordje en een uitzichtpunt! Eerst maar kijken naar het uitzicht.. Waaauw we keken uit op de krater van de vulkaan die volstond met bomen.. Prachtig en natuurlijk je raad het al bijna hahah werden er inderdaad weer foto's gemaakt! Goed nu maar naar boven.. op het bordje stond dat het nog 2 minuten naar de top was.. we keken omhoog naar de traproute die naar de top ging en dachten bij ons zelf hoe kun je dat oooit in 2 minuten lopen?! Tegelijk naast elkaar bestormden we in dezelfde gigantische passen de traptredes naar de top. Nou mensen dat waren geen 2 minuten kan ik je vertellen hahah. But we did it!! Eindelijk hadden we de top bereikt! En wat was dat een FANTASTISCH uitzicht!! Echt adembenemend mooi! Het enige minpuntje aan de top van die vulkaan waren de wespen :O, Wat doen wespen invredesnaam op de top van een vulkaan?! Rare hopjes en sprongetjes gemaakt om niet op één van die beesten te gaan staan! Wat ons aardig goed af ging! Tot op het punt dat we gingen eten.. jaa dat moet je ook niet gaan doen als er overal om je heen wespen vliegen en irritant doen! Goed eten maar weer weg stoppen en dat op een ander moment zonder vervelende wespen op eten. Een hele fotoshoot op de top van de vulkaan gehad en toen hadden we allebei toch wel zin in eten dus liepen we de trappen maar af naar het uitzicht over de krater! Daar om iets van 15.30 met een plof naar beneden gezakt en heeeerlijk geluncht! Veel gelachen en heerlijk gekletst! Oh we moeten nu wel weer naar beneden anders missen we onze ferry misschien nog! Snel alles weer bij elkaar geraapt en op naar beneden! Wat een stuk makkelijker ging, tot dat we bijna op onze snuffert uitgleden door de losliggende stenen.. toen maar even een beetje voorzichtiger. op een gegeven moment moest ik toch wel naar de wc eigenlijk en Vera ook.. Maar jah je loopt in de middle of no where waar ga je dan plassen?! De Bosjes! Alleen ging dat niet zo gemakkelijk want er liepen behoorlijk wat mensen die berg op en neer! Dus houden we het maar op tot we beneden waren want daar was een fatsoenlijk (voor zover dat kon) toilet. En jaa hoor daar waren we eindelijk weer onderaan de vulkaan.. Als je dan weer omhoog keek naar de top waar we stonden kon ik bijna niet geloven dat we dat binnen een uur terug gelopen hadden. Maar eerst naar de wc want ik stond nu toch wel echt op knappen haha. Ruim optijd voor de ferry konden we nog even langs het water zitten en van het uitzicht genieten! 17.00 uur vertrok onze ferry weer terug naar Ackland city! Beide hadden we nog geen genoeg van deze leuke dag en dus besloten we nog even door de winkels te sneupen (en jaa die zijn gewoon open op zondag) en naar Albert park te wandelen. Omdat we zo laat geluncht hadden en niet echt zin hadden om ergens avondeten te bestellen hadden we maar besloten om bij het treinstation bij de subway een broodje te halen en dat lekker buiten op te eten aangezien het ernstig warm was in het treinstation. Toen we buiten een plekje gevonden hadden om ons broodje te eten kwam daar een jongeman naar ons toe en vroeg of wij toevallig duits waren.. Nee wij komen uit Nederland. Oh zei hij ik dacht dat ik duits hoorde haha.. Helaas jonge we zijn toch echt nederlands haha.. Hij begon een heel verhaal tegen ons en vertelde dat hij ook au pair was geweest voor een paar weken, maar door de familie waar hij voor werkte ontslagen was.. Toen had ging ie voor een ander gezin werken en ook daar was ie ontslagen.. Nieuwsgierig als dat ik was vroeg ik dood leuk wat ie gedaan had waardoor die door 2 families ontslagen was maar helaas kreeg ik daar geen antwoord op haha.. Hij kwam met één of ander verhaal aanzetten dat ie nu werkte in een hotel ofzo en dat ie alleen snachts werkte en dat ie overdag in een park sliep omdat ie geen onderdak had.. Hahahaha Vera en ik keken elkaar aan en geloofden er niks van! Hij zag er gwn netjes en schoon gedoucht en alles uit en had helemaal geen bagage of iets bij hem.. Hij zei dat ie nergens geld voor had maar hij had wel een baan?! En op dat moment werd hij ook nog eens gebeld en nam ook op.. nog zo'n dingetje als je geen geld hebt, uit een ander land komt, hoe kun je dan wel je telefoon opnemen.. Tijdens zijn gesprek was ie ineens als een haas vertrokken en Vera en ik lachtte ons kapot over wat we net allemaal te horen hadden gekregen! 20.00 uur Toen ik daarna savonds thuis kwam heb ik heeeerlijk kunnen slapen van alle inspanningen en een lichtpuntje.. Ik had de volgende dag GEEN spierpijn!! Whoop Whoop!

Zo zo, heh heh.. Daar was dan eindelijk weer een verhaal! Hoop dat jullie het leuk vinden ik heb inieder geval zwaar genoten zoals je kunt lezen! Tot de volgende blog maar weer!

Liefs Rixte

Laughing

Reacties

Reacties

Grietje

Mooi verhaal Rixte. De meiden en ook wij natuurlijk???? vonden het fijn om je even te kunnen zien. Met alvast een zonnecrempje op je gezicht, voorbereiding voor het strand. De foto's die je hebt geplaatst op Facebook zijn prachtig en weer kunnen zien dat je veel plezier hebt. Wel lekker blijven genieten en schrijven.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active