riixtee.reismee.nl

Aaand here is the next weekend! (26 feb t/m 28 feb)

Heeeey allemaal!

Hier weer weer een blog verhaal over een (toch best wel geniaal) weekend! Hoop dat jullie het weer leuk vinden!

Ik begin even met een klein stukje over donderdag avond zodat jullie (en ik over 10 jaar xD) het verhaal beter snappen ;). Okee ik had donderdag avond gedoucht en ik zag dat er uit het gaatje van mijn navelpiercing wat etter kwam.. okee dus ik dacht laat ik hem er even uithalen en dat goed schoon maken! Niet zo verstandig.. op het moment dat ik hem er uithalde en het overige etter er uit wou drukken kwam er een bultje mee het gaatje uit.. Oepsie wat is dat? Toen ik mijn piercing er weer in wou doen lukte me dat niet dus raakte ik lichtelijk in paniek en had ik daardoor het bultje gepierst om hem er weer in te krijgen. Toen begon het natuurlijk te bloeden en werd het wel heel gevoelig. Toen ik me had aangekleed deed het toch wel erg pijn en was het best opgezet allemaal. Ik had het er even over met mn host ouders en mijn host vader had kort daarvoor een kleine infectie aan zn hand waar die antibiotica creme op smeerde en zei tegen mij dat dat misschien voor mijn piercing ook wel kon helpen. Dus dat er maar even op gesmeerd en maar gaan slapen in de hoop dat het de volgende dag beter werd.

Vrijdag..Madame word wakker en het leek niet beter te gaan, het was ook nog erg gevoelig en het overige van dat bultje kwam er nog steeds uit. Dus met tegenzin maar besloten om naar de dokter te gaan die me het antwoord vertelde wat ik niet wilde horen.. het is beter als je hem eruit haalt.. Ehhh jaa dat kan ik ook bedenken.. maar kan ik ook iets proberen zodat ik hem er niet uit hoef te halen? Toen schreef ze me een antibiotica kuur voor wat ik op kon halen bij de appotheek. Dus ik naar de appotheek en kreeg ik daar toch een awesome oranje potje met pillen erin hahah. Weet je wel die potjes die je ook altijd in films ziet als mensen medicijnen moeten slikken, ik voelde me net een filmster mwahaha. Nog uitleg gekregen over de medicatie en slikken daarvan, 3x per dag 2 uur na dat je gegeten hebt en/of 1 uur voordat je gaat eten.. Wat een drama was dat ook als je zo'n pil genomen had en daarna een boer liet smaakte die boer net als nagellak remover :O.. En die hele kuur geeft je niet echt een fijn gevoel in je buik ofzo. Ik had ook nog aan de dokter gevraagt of ik wel alcohol mocht drinken want we gingen met een paar meiden van dream au pair opstap in Ponsonby. De dokter gaf toestemming dat ik mocht drinken dus dat was mooi meegenomen! 8 uur savonds had ik met Anika bij het winkelcentrum het dichtste bij ons afgesproken om nog even een fles wijn te kopen en dan samen naar ponsonby te reizen met de bus. Snel even een makeupje op gedaan en toch nog even heeel snel mn haar gekruld want dat wilde ik heel graag alhoewel ik daar eigenlijk geen tijd voor had xD. Doordat ik dat zo snel moest doen raad je het natuurlijk al.. jaa hoor ik heb me verbrand aan mn krultang maaaaaar ik leef nog dus dat een dikke vette plus! Mijn hostmoeder dropte me af voor het winkelcentrum en daar wachtte ik geduldig tot dat Anika daar ook was. Toen ze eraan kwam zijn we de supermarkt ingelopen en hebben we even een fles wijn gekocht. Nadat we het winkelcentrum uitliepen moesten we bepalen waarvandaan we de bus moesten nemen en uberhaupt welke bus.. Gelukkig snapt Anika hoe dat hier allemaal werkt dus dat was erg fijn. We hoefden niet heel lang te wachten voordat er een bus kwam zodat die ons ehh ongvr 30 minuten later kon afzetten in Ponsonby! Alleen toen we daar uitstapte moesten we eerst iedereen nog vinden en lang.. heel lang lopen -,- (misschien toch niet zo'n expert als dat ik dacht hahah) Wij hoefde alleen maar rechtdoor te lopen naar één of ander park en daar was in iedergeval 1 meisje! Op de helft van die route werd ik gebeld door Vera met de vraag waar zij heen moest lopen.. ehh jaa geen idee waar sta jij? Voor de KFC zei ze. Ik dacht dat anika en ik zo'n 7 minuten geleden langs een KFC liepen maar ik wist et niet meer zeker.. en Anika was ervan overtuigd dat het geen KFC was dus was het de enige optie dat zij naar 'beneden" moest lopen want wij liepen omhoog.. Goeie redenatie zou je denken toch? Gelukkig kreeg ik een genieus idee om het google maps te vragen en toen bleek inderdaad dat wij de KFC al gepasseerd waren en dat ze dus omhoog moest lopen inplaats van naar beneden! Fieeuw dat is 1 ding duidelijk.. Goed wij liepen dus weer terug naar waar we vandaan kwamen en Vera liep omhoog.. Eindelijk zagen we elkaar en waren we inmiddels met zn 3en! Nu nog 2 gaan! Stonden die pertoeval te pinnen bij westpac shuin tegen over ons aan de andere kant van de straat! Yessss We zijn compleet dus let the party begin! Inmiddels was de fles wijn al onderling leeg gedronken dus op naar een club. En club heette Chapel! Daar naar binnen gegaan moesten de andere plassen en ging ik maar met 2 andere meiden aan een tafel zitten.. toen ik aan die tafel zat kakte ik een beetje in dus sprong ik maar weer omhoog want dat kun je natuurlijk niet gebruiken bij het stappen heh. Eenmaal weer op mn voeten moest ook ik naar de wc alleen de rij was vrij lang dus ging ik samen met vera naar boven want blijkbaar was daar ook een wc (en in die wc was ook nog een douche aanwezig, wat wil je nogmeer haha). Toen we weer beneden kwamen zaten de meiden nog steeds aan die tafel dus gingen vera en ik maar naar de bar toe om een wijntje te bestellen. Daar een diepgaand gesprek gevoerd en uiteindelijk besloten de meiden om ook maar eens onze kant op te gaan.. Inmiddels werd ons gesprek verstoort door een (vrij dronken) man van 31 jaar xD (zeer nuttige informatie haha) en hij brabbelde wat en was ondertussen ook nog bier aan het bestellen voor hem en zn vrienden. Hilarische gesprekken gehad met hem en een andere dude, ik schatte hem ook ongeveer zo oud (alleen weet ik dat niet zeker).. Vera en ik hadden et echt geweldig naar ons zin alleen wou een ander meisje wel ergens anders heen.. Dus heh jaa de goede personen die we zijn lopen we met ze mee opweg naar een andere club. Na een poosje te hebben gelopen besloten we een club in te gaan die er wel leuk uitzag.. Moet je willen dat ons dat lukt.. Sanne en Arla gingen als eerste en kwamen binnen Vera en ik lieten ons ID-bewijs zien en nee hoor wij mogen niet naar binnen. Niet omdat we niet oud genoeg zijn Maar vanwege onze SCHOENEN!! :O:O:O Noooit geweten dat je in een club geweigerd word vanwege schoenen.. Dus half balend en lachend verlieten we die club weer en liepen weer gedeeltelijk terug naar chapel. Op dat moment besefte we dat elke club er wel erg chique uit zag dus dat wij daar met onze sneakers niet naar binnen mochten gaan. Dusss weer terug naar Chapel! Die jongens waren er ook nog.. Veer en ik weer een drankje gehaald en in mn ooghoek zag ik daar de jongen staan waar ik eerder een beste tijd mee had staan praten.. Daar stond ie met een volgens mij aziaatisch meisje (of chinees, koreaan of weet ik et wat ik zie dat verschil namelijk niet xD) te zoenen, En ik kan je vertellen dat dat er niet zo smakelijk uit zag! Op een gegeven moment was Anika aan het appen met een jonge die ze eerder in haar tijd hier in NZ had ontmoet aan het appen en hij was ook opstap in Ponsonby. Dus hop Chapel uit en op naar de club waar die jongen was! Hij stuurde haar een appje dat hij boven op het balkon van die club stond maar dat geloofde ze niet dus ik ging wel even kijken! En jaaa hoor ik zag em! Nog steeds geloofde ze me niet dus gingen we de club maar in, liepen naar boven en toen zag ze inderdaad al snel dat ik gelijk had en dat ie daar toch daadwerkelijk wel stond.. Maar toen wou ze ineens niet meer naar hem toe lopen want dat vond ze ongemakkelijk.. Nou anika dan heb je de juiste mensen meegenomen dus arm in arm liepen Vera Anika en ik naar die jonge toe en heb ik ze even een handje geholpen xD.. Na wel een aardig tijdje daar boven gestaan te hebben gingen we met de overige 4 meiden naar beneden om wat drinken te bestellen toen vervolgens ook Anika en al die boysz mee naar beneden kwamen. Daar heb ik nog een hele tijd met een jonge gepraat die zn leeftijd vertelde als 23 Maaaaar dat kon gewoon niet! Nooit een keer dat hij 23 was eerder 18 ofzo.. Maar verder heel erg leuk met hem staan praten en een drankje mee gedronken.. al was dat misschien niet mn beste actie van de avond geweest.. Want dat was het moment dat ik me misselijk begon te voelen en moe en ik wou erg graag naar huis. Dus iedereen opgezocht en hoppaaa naar huis. Toen we dealtjes aan het sluiten waren met de taxi's kwamen die jongens weer naar ons toe en zeiden neee ga niet naar huis ga nog met ons mee naar een afterswimpool party! Maar dat zat er niet in.. Eindelijk waren we thuis (rond 3 uur) en kon ik dan heeerlijk gaan slapen!

Zaterdag!Het is 10.00 uur en ik word wakker met een droge mond en een appje van Anika met de vraag are you still alive?! Waarop ik natuurlijk even de bevestiging gaf dat jahwel.. I'm still Alive!! Ook had ik om die tijd mijn medicatie ingenomen en kon ik nog een uurtje chillen in bed voordat ik wat kon gaan eten. Ook druk met vera aan het appen over hoelaat we onze Coast to Coast walk gingen doen aangezien we dat gepland hadden te doen op zaterdag. Eindelijk uit bed gekomen moest ik met tegenzin wat gaan eten (die medicatie verpest ook je eetlust). Na het eten snel even gedoucht en hop, op naar de trein om aan onze wandeling te beginnen! Eenmaal in de stad te zijn aangekomen moesten we opzoek naar de plek waar die wandeling daadwerkelijk begon.. en jaa voor ons is dat een hele uitdaging om dat te vinden xD. Slenterend over queenstreet moest daar ergens een bordje staan met Coast to Coast walk erop en welke kant dat op was.. Natuuurlijk konden wij dat bordje niet vinden. Wel konden we op het bordje zien waar we heen moesten lopen voor meer informatie over wat je allemaal kon doen in en rondom Auckland dus dachten we laten we het daar maar gaan vragen! Moet je willen dat wij dat informatiecentrum kunnen vinden.. Ehh nee inderdaad dat lukte ons niet dus vroegen we het google maar.. Eindelijk maar toch de route op google gevonden en daar screenshots van gemaakt en eindelijk konden we dan aan de wandeling beginnen. We hadden al een stukje van de wandeling overgeslagen want we hadden geen zin om weer helemaal terug naar de Harbor te lopen en dan weer queenstreet omhoog te lopen dus dat stukje skipten we maar. En opweg gingen we naar Albertpark want daar kwam de route langs. Eenmaal bij Albertpark wisten we niet welke kant we opmoesten en nee mensen ik ben niet de beste kaartlezer en stuurde ons bijna in de verkeerde richting.. Gelukkig was daar een Vera die daar beter in was dus die nam de kaart over en toen kwamen we eindelijk op de goede route uit! Maaar toen.. jaa toen bleek dat we te ver door waren gelopen dus moesten we weer terug en daar was dan een weg wat niet echt leek op een straat maar die moesten we blijkbaar hebben. Die doorgelopen, kwamen we daar het eerste bordje van de Coast to Coast walk tegen! Hoppaaa dachten we eindelijk op de goede route! En jaa hoor eindelijk kwamen we dan ergens! Nu kwamen we door een park en dat was me een beste klim naar boven.. pfoeh huffend en puffend liepen we door dat park en kwamen we uiteindelijk bij Auckland domain uit daar even gezeten want ik had zin in eten maar ook weer niet.. het was een beetje een raar gevoel wat ik in mn buik had.. Dus maar weer met tegenzin een soort van bananamuffin of brood iets achtigs van vera voor de helft opgegeten en toen dacht ik, oke als ik nu nog meer eet komt et er allemaal net zo hard weer uit. Bij Auckland Domain even gechillt op het gras in de hoop dat mijn maag even normaal ging doen.. maar helaas dat werd em niet. Dus besloten vera en ik de wandeling maar te gaan staken en door te lopen naar New Market en daar wat rond te hangen. Eenmaal daar aangekomen hebben we een beetje geshopt en daar kocht ik een nieuwe zonnebril ^^. Na een paar uur kregen we weer zin in wat maar we hadden beide alleen zin in iets van een vette hap! Opzoek naar een plekje waar we gezellig even konden zitten en patat te eten kwamen langs een soort van verkleed winkeltje waar ze allemaal oranje (voor koningsdag) en groene (voor St Patrick'sday) assecoires waar we even naar binnen gingen en even rond te sneupen! Daar in de winkel hebben we echt de meest hilarische dingen gezien en onderandere vonden we daar een propellor petje! :O Omg ik heb altijd al zo'n belachelijk petje willen hebben en hij was maar $7! Dus Vera en ik kochten allebei dat petje en dat zou ons kenmerk worden! Elke keer als we dan samen wat gingen doen of een tripje gingen doen hadden we ons petje bij ons! Eenmaal de winkel uit gingen we naar een restaurantje een daar even wat drinken (gewoon cola hoor! :P) en patat te eten! Daar heerlijk genoten van de patat en de cola en toen kwam daar het moment dat het keihard begon te regenen! Echt er kwam geen einde meer aan :O. Gelukkig hadden 2 kindjes daar alleen maar heel veel plezier, lekker te spelen in de regen. Tegen over het restaurant was een grasveld met zitzakken erop en 1tje daarvan was geknapt en die bobbeltjes waren OVERAL! Die kindjes hadden zoveel plezier met die kapotte zitzak en de regen.. Dat was echt hilarisch om te zien! Wat nog hilarischer was om te zien was het personeel die met een zuur gezicht in de plensende regen op een gegeven moment die bolletjes weer op moesten ruimen xD. Wat natuurlijk niet werkt want en het is zeiknat overal en die bolletjes plakken aan ALLES! Maar het was wel grappig om te zien allemaal. Op een gegeven moment was het ook wel tijd voor ons om weer naar huis te gaan maar het regende nog net zo hard als eerst. Met tegenzin toch maar besloten om door de regen onze weg naar de het treinstation en een bushalte te vinden. Eindelijk weer in de trein en op naar huis we go! Toen ik de trein uit moest was het natuurlijk nog steeds aan het plensen en jaa ik was helemaal doorweekt toen ik thuis kwam. Snel maar even wat droogs aangedaan en daarna was het al snel tijd voor bedje aangezien ik erg moe was van alles van de afgelopen 2 dagen!

Zondag,wakker geworden rustig een ontbijtje naar binnen gewerkt en weer met Vera geappt.. Wat zullen we doen vandaag?! T was niet heel mooi weer maar we wouden ook queenstreet niet weer voor de zoveelste keer op en neer lopen. Dus besloten we maar naar een museumin Ackland city te gaan! De Art gallary it whas! Wat super awesome was want het was gewoon gratis!! :O Zouden ze vaker moeten doen.. dan word et nog eens leuk om te doen! We hebben prachtige kunst bekeken maar ook dingen die leken op verkeersborden, gewoon bad eendjes schilderen, of een paar kwakken verf op een doekje kwakken ofzo kan ik ook nog wel.. tsjah dat zal mijn mening wel zijn hahaha. Maar het meeste vond ik erg indrukweekend om te mogen bekijken! Aan het einde van onze tocht door het museum was er nog 1 gedeelte waar we niet geweest waren.. Precies het kinder hoekje xD.. Daar kon je met verschillende krijt kleurtjes op een doek op een muur tekenen (al was alles al wel bekleurd door anderen, t was toch leuk om ook even te krassen ^^) en er waren van die fun noodles (waar je mee kan zwemmen in het water) die je in de muur kon prikken en aan elkaar bevestigen wat wij natuurlijk even moesten uitproberen! Op dat moment dat wij meet die noodles aan het auwehoeren waren stond er buiten iemand van het museum heel hard te lachen om het feit dat wij in het kinderhoekje met die stomme noodles aan het kloten waren xD. Na het prutsen met die stomme noodles liepen we naar buiten en besloten we toch maar even om queenstreet op en neer te lopen en te shoppen voor een goede uitgaans outfit.. Inderdaad, opzoek naar schoenen!! De eerste 12 winkels waren het niet helemaal maar uiteindelijk hadden we dan toch De winkel gevonden waar ze awesome schoenen hadden voor ons! Beide dezelfde hahaha. Na eindelijk geslaagd te zijn voor stapschoenen besloten we weer naar de Harbor, het restaurant Degree te gaan voor een drankje en wat eten te bestellen. Heeerlijk gegeten en gekletst over wat we afgelopen tijd allemaal al hebben gedaan, hoe snel de tijd toch ook eigenlijk gaat en over het feit dat we volgend weekend met Studenttrips lekker een weekend naar Coromandel gaan! Zoals altijd moet aan alle het leuke weer een einde komen en werd het tijd om weer naar huis te gaan.

Ik hoop dat jullie het leuk vinden!! Tot snel weer, en vergeet niet je e-mail achter te laten om sowieso op de hoogte te blijven van al mijn blogs! Thanks weer voor t lezen!

Liefs Rixte

Innocent

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active