riixtee.reismee.nl

Het 4e weekend (19 feb t/m 21feb)

Heeey allemaal,

Het is alweer een tijdje geleden dat ik geschreven heb, dait is ook zo lastig om dat vol te blijven houden als je allemaal leuke dingen doet en nauwelijks tijd hebt om te schrijven.. Maaaaaar hier ben ik weer met hopelijk een verhaal leuk verhaal.

ik weet al niet eens meer waar ik het over moet hebben.. et is ook al weer 4 weken geleden waar ik over moet schrijven.. :O :O :O Gooeed.. ah ik weet het weer..

Het begon allemaal op vrijdag 19 februari.. Toen was er in Auckland Domain het lantern festival. Natuurlijk moesten we dat gaan bekijken want wanneer zie je nou zoiets.. Samen met Anika reden we in de trein opweg naar het festival. We hadden om 20.00 uur afgesproken maar ehh.. waar?! Geen idee waar we ook heen moesten vanaf het station besloten we maar achter de menigte aan te lopen want vermoedelijk ging iedereen naar dat festival. Wat een goed vermoeden hebben wij zeg! Inderdaad daar kwamen we dan aan per toeval zagen we een aantal meiden van de oriëntatie zitten dus sloten ons bij hen aan. De rest van de groep hadden we iets meer moeite mee om elkaar te vinden maar uiteindelijk rond zo'n 21.00 uur hadden we elkaar gevonden. Iedereen had wel zin in wat eten maar wou niet te lang in rij staan aangezien we ook niet heel veel tijd meer hadden.. Dus dat werden maar snel even wat Vers gamaakte mini Donuts en een mango smooithie.. Zooo lekker die donuts waren heerlijk en de smoothie smaakte ook fantastisch! Maar we hadden ons wel opgesplitst nu ik liep samen met mn 2 amerikaanse vriendinnen door het park heen en bekeek alle bizarre maar fantastische lantarens links en rechts van me. Vaak was ik de andere 2 kwijt want dan staarde ik weer te lang naar die prachtige lantarens in verschillende maten, soorten en thema's! Echt geweldig! Of de andere 2 hadden zich verstopt en wouden mijn reactie zien.. daar was niet zo veel bijzonders aan te zien aangezien ik toch bijna alleen maar oog had voor al het andere om mij heen.. Al begon ik me wel af te vragen waar ze nu inmiddels heen waren gelopen.. Maar ze haddn zich verstopt achter de bosje paal voor mn neus.. Boeh!! Al lachend springen ze achter het bosje vandaan in de hoop dat ik zou schrikken en een vreemde sparteling zou doen maar helaas slaagde die missie niet hahah ik keek alleen wat vreemd om want ik was ze net een berichtje aan het schrijven waar ze waren dus mijn focus lag totaal op wat anders.. Heh wat jammer nou voor ze haha. Toen was het bijna tijd voor een acrobatische show van 2 ontzettend gespierde jongens. Helaas waren ze chinees hahaha en veeelste klein xD oh en 1 had zelfs zijn haar geblondeerd :O. Nog snel even naar de wc voordat de show begint.. Ik was ruim optijd weer terug want er was nog wat anders vaags aan de gang.. Nu komt het de 2 jongens staan klaar om te beginnen en de muziek start. Hahahahahaha verkeerde nummer! Geniaaal om te zien hoe ze daar op reageerden.. Er was een techniesche fout maar de jongens bleven gefocust staan tot het probleem was opgelost.. de presentatoren hadden het seintje gekregen dat het probleem was opgelost dus de jongens konden dan nu eindelijk beginnen.. HAHAHAHAHAHA weer het verkeerde nummer.. die arme jongens konden nog steeds niet beginnen.. Maar 3 keer is scheepsrecht en inderdaad dat was zo eindelijk kwam het juiste nummer dan toch te voorschijn! en hebben we een bizarre acrobatische act van 2 jonge jongens mogen aanschouwen! En dat was echt Ziek!!! Wat die allemaal deden das gewoon niet menselijk meer! :O Helaas duurde die show maar 10 minuten als et niet korter was. Daarna nog wat rondgestruind over het park en een slowdance gedaan met Brandy, wat er btw niet uitzag maar erg hilarisch was! Daarna hadden we weer met de overige groep meiden op het punt afgesproken waar we elkaar ook gemeet hadden zodat we vanuit daar weer terug naar huis konden gaan!

Zaterdag was de dag dat mijn Host Family een chinees new years party georganiseerd hadden. De voorbereidingen begonnen al vroeg want alles moest spik en span zijn voor als de gasten arriveerden. Ze hadden een cateraar ingehuurd en van alles en nog wat geregeld wat te maken had met het chinees new year. Vanaf 17.00 uur waren de gasten van harte welkom en kwamen ze allemaal wat binnen drempelen. Rond 18.00 / 18.30 uur begonnen we met het tossen van de noodles (dat is een salade die je met alle mensen die aanwezig zijn door elkaar gooit en wensen uitspreekt voor goed geluk, gezonheid en rijkdom). Dit vond ik toch wel echt super bijzonder om mee te maken! Eerst samen de salade in een bepaalde volgorde neerleggen om het daarna met z'n allen door elkaar te gooien voor goed geluk, en als aflsuiter de salade op te eten! Al was de salade niet zo heel erg lekker heb ik mn bordje toch netjes leeg gegeten want ik wil al die geluks momenten, gezondheid en rijkodommen natuurlijk ook ontvangen, dat snap je wel ;) hahah. Ik heb heerlijk met mensen gekletst en het grappige was dat dat één van de gasten zelfs Nederlands was waardoor we heerlijk in (voor alle andere mensen om ons heen) "Code Taal" konden praten! Het was erg fijn om met iemand Nederlands te kunnen praten, hij leerde mij een aantal typische woorden die hier in Nieuw-Zeeland anders uitworden gesproken dan in de normale engelse taal, zoals bijvoorbeeld het woord fridge word hier uitgesproken als frudge.. toen ik dat woord voor het eerst hoorde dacht ik Wat in de lieve vrede is een frudge?! Maar die avond kwam ik er achter dat dat gewoon een koelkast is hahah. En zo waren er nog een aantal woorden wat erg fijn was dat me dat werd uitgelegd in het Nederlands. Over heel veel dingen gesproken maar uiteindelijk moest er dan ook een einde komen aan het feestje.. iedereen was vertrokken en we ruimden de laatste paar dingetjes op en konden toen zelf ook na een goeie avond gaan slapen.

Zondag.. Wakker geworden na een zeer geslaagd feestje lag ik in bed te appen met Vera.. Wat gaan we doen vandaag?! We besloten gewoon gezellig naar de stad te gaan en wel te zien wat we gingen doen. Zo gezegt zo gedaan! Om iets van 13.00 waren we in de stad aangekomen en slenterden we door de stad om daar alle winkeltjes maar even van binnen te bekijken. Op een gegeven moment kregen we wel trek maar jah waar ga je dan wat eten? we hadden bijde geen zin om naar de Mac, KFC of Burger King te gaan dus besloten we weer richting de haven te lopen want toen we daar 2 week geleden hadden afgesproken met een paar meiden van de oriëntatie hadden we daar wel een paar leuke tentjes gespot! Daar enmaal aangekomen besloten we te gaan lunchen (om half 3 ofzo) bij een restaurantje genaamd Snapdragon. Beide heerlijk genoten van een Heerlijke cheeseburger met friet! Nu hoor ik jullie denken dat had je ook goedkoper bij de Mac kunnen halen.. Ehh Nee dat kan niet hahah, Dit was zooo lekker met vers vlees en andere dingen die erop zat met heerlijke Krokante friet (en niet dat slappe bij de Mac haha) met Aioli saus!! Serieus mensen wat moet een mens zonder een fatsoenlijke aioli saus! Die saus is echt gewoon goddelijk! Okee genoeg over aioli saus hahaha.. waar was ik gebleven.. Ohjah! Volgens mij is het in Nieuw-Zeeland niet gebruikelijk dat wanneer je luncht ofzo dat je daar dan ook bijna zo'n beetje 2 uur de tijd voor neemt hahah, maar we hadden ook zoveel te bespreken. Echt waar de tijd vloog voorbij en na onze lunch toch met een beste omweg weg weer naar Queenstreet gelopen. Ondertussen hebben we ook wel eens van een ontzetten leuk uitzicht mogen genieten.. als u snapt wat ik bedoel ;) hahahah.. We hadden daar een soort van techniek voor bedacht, Vera zag een jonge in een wit shirt lopen die er wel leuk uitzag en toen moest ik natuurlijk even een stukje sneller vooruit lopen, stoppen, achterom kijken maar net doen alsof ik naar één of ander gebouw keek terwijl ik eigenlijk die jonge aan het bekijken was. Helaas was onze techniek niet zo waterdicht want volgens mij had de groep jongens waar hij bij liep mijn plan al snel door hahahah. Lachend liep de groep mij weer voorbij en Vera en ik besloten dan ook maar om naar de andere kant van de straat te lopen om onze najaa mijn schaamte gevoel te lozen hahah. Na al dat gewandel door de stad en winkels te hebben bekeken werd et al tijd voor het avond eten.. allebei eigenlijk nog best wel vol van onze heerlijke lunch hadden we niet echt zin om dik te gaan lopen avond eten, maar waren er toch ook wel zat van om constant te lopen zonder een doel te hebben. Dus besloten we maar weer terug te lopen naar de haven waar we ook geluncht hadden alleen nu naar een toko 2 meter daar vandaan haha. Daar hebben we een heerlijke fles wijn leeg gedronken met z'n beide en gesmuld van flat garlic bread! Wat ook weer zalig was! Ik heb zo ontzettend genoten van die dag! Eigenlijk niks gedaan maar de band en gesprekken die ik met Vera heb vind ik zo ontzettend bijzonder! En dat terwijl ik haar op het vliegveld van Nederland in de rij van de in-check bali heb ontmoet! Het had zo moeten wezen! <3 Na een geslaagde dag van slenteren en van het ene restaurant naar het andere restaurant moest er natuurlijk ook weer een einde aan komen. Met weer de volle kracht om de werkweek door te komen scheidde onze wegen voor t weekend weer.

Bedankt allemaal weer voor t lezen! Hoop dat jullie t leuk vonden! Laat vooral een berichtje achter dat ik geweldig om terug te lezen! Hopelijk kan ik snel weer een vervolg van mijn volgende weekend doen want ook dat verhaal mag je niet missen want dat word weer een leuk verhaal!

Tot snel!

Liefs Rixte

Money Mouth

Reacties

Reacties

Lourens

Hallo Rixte,

De manier waarop jij verhalen schrijft is net zo als jij ze verteld, vol energie. Wat het gevoel geeft daar te zijn. Ik zag je al lopen met een rood gezicht nadat je betrapt was op het begluren van die jongens;) maar ach dat hoort er allemaal bij. Ga door met genieten en ga vooral door met je verhalen. Zoals ik al zei, het is moeilijk vol te houden. Maar voor de mensen thuis zijn het cadeautjes uit een ver land van iemand die gemist wordt.

Veel geluk en plezier Rixte.

Rixte

Heeeey Lourens,

Ik kan niet op een andere manier op jou geweldige reactie reageren dus doe ik dat maar even op deze manier! Super Bedankt voor je vett awesome reacie! Dat doet me goed! :D

Dankje wel en jij (en de rest) natuurlijk ook heel veel plezier en geluk met alles wat er in NL gebeurd!

Levina

Ik ben het helemaal met Lourens eens... ik ZIE het voor m'n ogen gewoon gebeuren... AWESOME!!! En wat ontzettend gaaf dat Vera je mattie is geworden... Dat betekend dat wij hier in NL vast en zeker nog vele mooie 'film'verhalen van jullie zullen lezen... Veel plezier schat, GENIET!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active