riixtee.reismee.nl

My Second Awesome Weekend!

Aaah Liebe Leute!

Hier het verhaal over mijn 2e weekend in Auckland, New Zealand!

Jeeeeej het is zaterdag! De dag dat ik weer een paar meiden van mijn ontzettend leuke oriëntatie groep zie! Ik had er ontiegelijk veel zin in maar ook wel een beetje spannend want dat was de eerste keer dat ik met het openbaar vervoer ging (En dat is hier niet altijd even betrouwbaar!!).. Maar ben uiteindelijk door mijn host vader gebracht ;D. 12.00 uur hadden we voor bij de ferry terminals (gelig oranje achtig gebouw) afgesproken.. Niet te missen.. Maar dat viel nog niet mee haha want jah aan welke kant was dat.. en hoe zag iedereen er ook alweer uit? Jaaa goeie vraag! Maar gewoon lopen en we zien hopelijk vanzelf wel een bekend gezicht.. Nog voordat ik van huis ging was er al 1 meisje aangekomen en die had een foto doorgestuurd van haar uitzicht.. Heeeeel handig met die foto voor mn neus liep ik richting de plek van bestemming en om me heen aan het kijken of ik ze al zag.. Aaaah jaa daar staat een groepje meiden die me wel bekend voorkomen. Eenmaal bij de meiden aangekomen moesten er nog 2 komen.. 1 meid die had de bus gepakt want ze had niet naar de buschauffeur gezwaait.. Jah en dan rijden ze dus blijkbaar door haha dus moesten we op haar wachten totdat ze de volgende bus kon pakken naar de plek waar we hadden afgesproken. Aah en daar had je us laat komer ook al haha. Nog voor het ferry gebouw hebben staan praten over waar we gingel lunchen.. jah ehh geen idee ik ben hier niet zo bekend.. Dus gingen we maar gewoon een kant op lopen en dan zagen we wel waar we terecht kwamen. Uiteindelijk na een paar minuten lopen en een paar prijskaarten te hebben bekeken besloten om bij een soort van mexicaan achtig dinkje aan de haven te gaan eten.. Jah en nu.. wat gaan we eten?! Ehh wat neem jij? ging over en weer en uiteindelijk had iedereen toch iets voor zn neus staan, dus dat was in ieder geval goed! We hebben wel een mooi poosje in het restaurantje gezeten en gekletst toen we besloten om even wat rond te struinen en wat dingetjes te bekijken. In het begin heb ik niet bepaald opgelet waar we langs liepen want ik was wel lekker met wat meiden in gesprek, maar we zijn uiteindelijk beland aan de rand van de haven met allemaal mooie dure bootjes! Even een paar, oke heeel veel selfies gemaakt en daarna door gegaan naar queenstreet (de belangerijkste en misschien wel grootste winkelstraat van Auckland in verband met alle cruise schepen die daar aankomen zodat alle rijke tattas kunnen shoppen bij Gucci, Dior, Prada etc. etc.)! We kwamen onder andere ook langs de duurste winkels (waar zelfs meneertjes voor staan die de deur voor je open houd :O als je naar binnen wil) waar ik verwonderd en een beetje ongemakkelijk naar binnen keek. Toch bij een paar winkeltjes naar binnen geweest die ons niet al te duur leek haha. Tijdens het shoppen gingen 2 andere meisjes wat anders doen en toen waren we nog met zn 5en. 1 meisje moest plassen dus we dachten oh laten we dat even bij de Mac donalds doen en Oh mijn hemel wat was het daar Smerig.. en dat was nog zacht uitgedrukt.. Het stonk er zo verschrikkelijk niet normaal.. en dat voor een Mac Donalds! In de wachtrij hebben Vera en ik wel zo hard gelachen want er was daar een mevrouw zo hard aan he scheten laten dat je dat bijna in het restaurant wel had kunnen horen.. Dat bleek aan het geluid (en de stank :'( Blegh) maar weer hoe gezond de hamburgers daar zijn haha. Na het avontuur bij de Mac Donalds liepen we nog een stukje verder en toen dachten we hmm is dit het? Wat gaan we nu eens doen?.. Na wat overleg en googlemaps hebben we besloten om naar Albertpark te gaan dat was er vlak bij dus hoefden we niet zo ver te lopen.. Niet zo ver maar wel heel stijl omhoog.. Pfoeh! Aangekomen bij Albertpark weer een hele reeks foto's en voornamelijk selfies genomen maar het was echt Hilarisch! Maar goed dat een paar van ons een paraplu mee had want in het park begon het te regenen. Met onze paraplutjes omhoog en zittend op een bankje hoopte we dat we droog bleven.. En dat was aardig gelukt gelukkig. Rond een uur of 6 besloten we dat het misschien wel weer tijd zou worden om richting huis te gaan. Op naar het treinstation! Gelukkig was er een meisje wat al eerder met de trein was geweest en al wat snapte hoe dat werkte en ook nog eens dezelfde kant als ik op moest. Op het treinstation samen een kaartje gekocht en door het poortje gehobbeld. De trein stond er al dus daar konden we alvast in zitten. Na een half uur werd er dan in de trein mijn halte omgeroepen, yess bijna weer thuis.. Ehh maar hoe kom ik daar? Ach dacht ik dat moet niet zo moeilijk zijn.. Eenmaal uit de trein gestapt volgde ik de stoet mensen maar naar de drukste uitgang, daar moest ik vast ook heen. En jaa hoor dat was ook zo nu hoefde ik alleen maar rechtdoor te lopen en dan een keer links en dan was ik zo'n beetje weer thuis! Jaaaa daar was het huis en yess ik heb t gevonden, Mission Accomplished! Lekker avond eten gehad en een gezellige avond met het gezin gehad!

En toen was daar de zondag aangebroken.. Wat te doen op zondag?! Ik pakte mn telefoon er maar is bij om te zien wat ik kon gaan doen. En wat toevallig Mandy (een hele goede vriendin van mijn zus Hanneke die elkaar 3 jaar geleden hier in New Zealand hebben ontmoet en die hier nu woont) had mij uitgenodigd voor een feestje in een club tegen over het strand. Maar ze gingen eerst nog gezellig bij mandy thuis wat drinken en spelletjes spelen.. Dat begon al om 12.00 uur en om 16.00 uur begon het feest in de club bij het strand. Ongveer 14.00 / 14.30 uur kwam ik ook aan bij mandy en moest ik een "inhaal race" doen aangezien ze al waren begonnen vanaf een uur 13.00.. Ja jaa al die drankjes gingen er wel in.. heerlijk genoten bij mandy thuis en dat zette zich voort in de club! Een drankje hier, een dansje daar, chillen op een bankje gezamelijk fotos maken in de wc.. want jah dat doen wij vrouwen nou graag in het toilet, geen idee waarom! Met allemaal verschillende mensen (in het engels) gepraat wat op een gegeven moment wat lastiger ging aangezien de drankjes nu wel hun werk begonnen te doen hahah.. Vrees dat het een beetje dunglisch was wat ik uitkraamde want ik zag nog wel eens wat vraagtekens bij mensen boven het hoofd hangen (en nee niet te letterlijk nemen ik was niet aan het halicuneren van de drank haha).. Op een gegeven moment werd ik wat misselijk en wou ik graag gaan slapen maar mandy was nergens te bekennen dus zijn er wat huisgenoten mee gelopen zodat ik kon gaan slapen.

Maandag, Juist jah een hangover! Ik had gelukkig geen hoofdpijn maar was wel ontzettend misselijk.. ik was al vroeg wakker geworden want er lag één ontzettend hard te snurken! Dus dan kijken we maar even naar de tijd.. 5.00 uur -,- Vermoeid en geforceerd draaide ik me om en bedekte mn oren zodat ik hopelijk nog wat kon slapen.. Maar jah als je niet kan slapen dan ga je nadenken en denk je bij wie lig ik eigenlijk op de kamer.. is dit wel de goeie kamer? Wees gerust ik lag op de goeie kamer.. maar jah door al die vragen die ik mezelf stelde werd ik alleen maar wakkerder en kon ik niet meer slapen.. Wat doe je dan? Juist dan ga je op je telefoon kijken! Hmm eens even kijken.. Oh oepsie mijn sms naar mijn host moeder is niet verzonden en met geen mogelijkheid kreeg ik dat voor elkaar.. gelukkig had ik wifi op één of andere manier.. en heb ik haar maar even een facebook berichtje achter gelaten dat ik toch onverwachts bij mandy ben blijven slapen. Tsjah de rit naar huis was anders niet helemaal volgens plan verlopen geloof ik. Ook moest ik ontzettend nodig naar de wc maar ik had geen idee waar die was dus heb ik met moeite in bed gewacht tot er hopelijk snel iemand wakker werd om ook naar de wc te gaan. Eindelijk mandy werd wakker en ging naar de wc.. waarna ik snel mijn bed uitsprong een deken om mezelf heen sloeg en achter haar aan sjokte naar de wc en Heeeerlijk geplast! Daarna in bed weer lekker warm mn plekje opgezocht en maar eens ging appen met vriendinnetjes en thuis. YES het gesnurk hield op en ik kon weer een poging doen om wat te slapen! Dat lukte voor ongeveer 20 minuten en toen werd er weer een oerwoud omgezaagt :'( Verdikkie.. okee denk aan wat anders en houd gewoon je ogen dicht. Waauw en dat hielp ben weer even in slaap gesukkeld maar werd toch met een half uurtje wel weer wakker. Ook kwam er op dat moment een huisgenootje van mandy de kamer binnen gestormt met een verhaal wat ik niet heb kunnen volgen want het ging te snel en ik lette niet op want ik wilde slapen haha. Niet lang daarna was iedereen uit bed behalve ik en werd er koffie gehaald en ook voor mij ^^. Met pijn en moeite uit bed gekomen, kleren aangedaan en mezelf naar boven gelopen voor een kopje koffie dat inmiddels wellicht al wat kouder was geworden.. Heh jah helaas hij is lauw, maar snel achterover dan is het nog wel lekker. Verder was die dag behoorlijk vervelend want ik was zoo misselijk dat ik gewoon niet kon bewegen zonder het gevoel te krijgen van overgeven.. om je dan het snelste weer wat beter te voelen ga je boven de wc hangen, zo ook ik! Maar jah moet je willen dat dat lukt.. Helaas dat werkte niet dus maar lekker op de bank hangen en een beetje teenmom kijken, geordie shore gekeken (verbazingwekkend wat zij achterover tikken en the next day nergens last van hebben), iets met de Kardashians ofzo, en nog zo'n soort programma maar dan met iemand anders hahahah.. Totdat er om 14.00 uur een Cricket game voor kwam (New Zealand tegen Australia), nog noooit gezien maar had et daar laatst wel over met mijn host vader dat dat hier best wel een groot ding was. Ik vond het super leuk om naar te kijken van wat ik van gezien heb want heb ondertussen ook nog op een zitzak geslapen.. Oh en New Zealand had verloren.. Na de game brachten ze een andere (knappe)jonge naar huis en zette ze mij af bij een bushalte in het het centrum van auckland zodat ik met de bus weer naar huis kon gaan. Ongeveer 18.00 / 18.30 was ik weer thuis en kon ik gelijk aanschuiven aan het avaond eten wat erg lekker (op de aubergine salade na dan.. Blegh wat is de smaak daarvan vies zeg!) was want ook op dat tijdstip begon ik me weer een beetje fatsoenlijk te voelen haha.. Mijn gezin hier in New Zealand heeft me keihard uitgelachen toen ik alles verteld had en daar hebben we nog heerlijk over door gepraat onder het genot van een wijntje voor hun en een watertje voor deze jonge dame ^^

Nou lieve mensen ik stop er weer mee voor nu! Hoop snel weer een verhaaltje te kunnen doen over mijn 2e doordeweekse"werk"week! Alvast weer bedankt voor het lezen en tot bij mijn volgende verhaal!

Liefs Rixte

Tongue Out

Reacties

Reacties

Tjebbo

Hey Rixte,
Leuk om te lezen dat je inmiddels aan je eigen grote avontuur begonnen bent! En zo te lezen heb je al aardig snel je draai te pakken. Geniet er vooral volop van de nieuwe ervaringen in New Zealand! (^_-)
Met vriendelijke groet,
Tjebbo

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active