riixtee.reismee.nl

Mijn eerste "werk"week.

Heeey allemaal,

Daar was ik weer! Ik ga mijn best weer doen om er een leuk en "informatief" verhaal van te maken..

Ik zal weer verder gaan waar ik gebleven was! Oke maandag na de zondag (Goh captain obvious, hoor ik sommige mensen denken maar wees gerust dit heeft een doel XD) van het goed verbranden op het strand was een public holiday dus werd er die dag binnen mijn gezin niet gewerkt. Ik heb toen maar besloten om niet te veel naar buiten te gaan met mn verbrande huidje.. Toch ben ik wel buiten geweest samen met mn hostpapa en lieve kleine Lee op weg naar het winkelcentrum die (voor de geluksvogel die ik ben) overdekt was! Ik werd even rondgeleid door het winkelcentrum en toen snel even wat boodschapjes opgehaald en weer terug gelopen naar het huis. Verder was deze dag niet zo bijster interessant heb veel binnen gezeten en eindelijk maar toch eens fatsoenlijk mijn koffer uitgepakt en alles in de kasten opgeborgen! Savonds weer vroeg op gegaan want ik was helemaal kapot van alle nieuwe prikkels en toestanden en hoogstwaarschijnlijk de jetlag..

Op naar de dinsdag! Wekkertje ging dit maal wat eerder (6.45 uur) want Lee ging weer voor het eerst na de zomer vakantie naar daycare. Eerst maar even ontbeten en na mijn ontbijt kwam de kleine man ook uit bed. Host papa went of to work en dus bleef ik alleen met Lee en zn mama over. Een beetje aftastend met wat ik moest doen heb ik maar goed gekeken naar wat de ochtend rituelen zijn en dat proberen te onthouden! Iedereen had de kleren aan en tussen 8.30 en 9.00 uur was Lee bij de kinderopvang. Sochtends zat ik niet zo heel erg lekker in mn vel, ik miste thuis heel erg en was daardoor een beetje down en voelde me ontzettend alleen.. Ik wilde eigenlijk niet met thuis skypen omdat ik bang was dat de heimwee alleen maar erger zou worden! Maar mijn host moeder zei als je met thuis wil skypen moet je dat vooral doen.. en ik wilde toch ook eigenlijk wel even met ze praten! Dus stuurde ik ze een appje of ze zin en vooral de tijd hadden om even te skypen. En Jah die tijd hadden ze. Ik startte skype op al met tranen in mijn ogen, niet willen huilen veegde ik ze weg en probeerde aan wat anders te denken (moet je denken dat dat wil -,-'). De eerste 10 minuten van het skype gesprek heb ik alleen maar gehuild denkende waar ben je in vredesnaam mee bezig en waarom heb je zo'n fijne plek met je liefste familie en beste vrienden achter gelaten voor een wild vreemde plek, iets wat je niet kent en wat allemaal nog onbekend voor je is! Toch ben ik erg blij dat ik met ze geskyped had want alle bemoedigende, lovende en liefdevolle woorden deden me ontzettend goed en gaven me een boost om weer door te gaan! Rond 4.00 uur smiddags haalden we Lee weer op van de kinderopvang. Ik had niet snel een connectie met Lee want hij was wat verlegen en ik moest heel erg wennen aan de situatie, aan het engels praten en in een vreemd huis wonen. Toch geprobeerd wat contact met het jochie te maken maar dat eindigde al snel in krokodillen tranen (volgens mij ook omdat ie een beetje het gevoel kreeg dat ik er was om z'n moeder over te nemen aangezien ze hem vertelde dat ze snel weer aan het werk wil en ik op hem ga passen).. Goed dan maar afwachten wat morgen ons brengt! Ook dit keer niet te laat op bed gegaan want was nog steeds moe van alles!

Woensdag, zelfde tijd de wekker gezet alleen kon ik er dit keer toch iets minder goed uitkomen! Zwaar geforceerd heb ik mezelf uit bed geworpen en een ontbijt naar binnen gedrukt. Op woensdag gaat hij nooit naar de kinderopvang en had zn mama hem opgegeven voor mandrin playgroup (of hoe je dat ook maar schrijft) dat is spelenderwijs chinees leren aangezien zijn moeder oorspronkelijk uit Singapore komt. Maar dat was niet zo'n heel groot succes vonden we beide dus is zijn moeder naar iets anders gaan zoeken. Toen we smiddags weer thuis kwamen heeft ie eerst even een middag dutje gehad en daarna wat geluncht. Na de lunch hebben we heerlijk samen gespeeld op zn speelkamer met Thomas de stoomtrein, muziekmakende autotjes, een hond die je het alfabet leert, we hebben vliegtuigje gespeeld en boven dat alles hebben we ontzettend veel plezier gehad met een Nerf Gun! Tot het tijd was voor het avondeten en daarna was het al snel bedtijd. Deze avond was ik iets minder moe dus besloot ik lekker met mn host moeder een filmpje te kijken genaamd One day, met als hoofdrol speler Anna Hathaway! (Errug leuke film op de vele reclames na!) Daarna was het toch wel echt tijd om weer naar bed te gaan!

Donderdag, Ook vandaag ging mijn wekker weer om ietsjes voor 7 en uiteraard ook dit keer kon ik niet afkomen (geen ochtendmens)! Maar jah nu was het toch wel echt de hoogste tijd om eruit te komen dus nog slaapdronken uit bedgestapt, kleren aangedaan en ontbeten. Dit maal stond er gymnastiek op het programma, wat ontzettend schattig was om al die kleinde kindertjes zien rond te rennen en te spelen. Al was Lee wat voorzichtig en hield het graag bij 1 ding maar vond het naar mijn idee wel heel erg leuk. Het leek net een soort apenkooi, overal stonden toestellen en dingen opgesteld waar de kinderen dingen op konden leren zoals balans, klimmen, springen, fijne motoriek, vasthouden en bovenal leren te kijken naar waar je naartoe gaat. Na het gymnastieken hebben we snel even een gezond tussendoortje gesnackt snel door gegaan naar de speeltuin vlakbij de gymzaal. Daar samen met nog een ander kindje van gym gespeeld en daarna naar huis voor zn middag dutje! Na zn dutje had ie lekker geluncht en vervolgens gingen we weer samen spelen in zn speelkamer met zn auto parkeergarage geval met 3 verschilldende autotjes die alle 3 andere liedjes maakten. Ook hebben we weer met het Nerf pistool gespeeld (aangezien die errug in de smaak viel), en ook een aantal boekjes voorgelezen.. wat een hele uitdaging was om de uitspraak zelfs uit kinderboekjes goed te doen haha! Al snel daarna was het avondeten klaar en niet al te laat daarna werd ie al weer klaargestoomd voor het avondritueel! Ook mijn avond rituelen begonnen weer op een fatsoenlijke tijd aangezien ik toch wel erg moe werd van al dat gespeel!

Vrijdag, jullie raden het vast al! juist jah.. kwart voor 7 ging de wekker voor inderdaad hetzelfde ochtend ritueel alleen was het dit keer niet chinees of gym na het ontbijt neehee dit keer was het tijd voor zn eerste zwemles (hoe cute)! Volgens mij had ik er meer zin in dan hij zelf en dat bleek wel in het zwembad haha! Hij wou overal wel in zwemmen maar wou het niet leren.. Tijdens zijn zwemles wou die de handelingen niet uitvoeren of pas als het weer tijd was voor de volgende oefening.. persoonlijk vond ik ook dat ze erg weinig tijd kregen om dat uit te voeren aangezien de leeftijdscategorie van 2 - 4 jaar en de zwemles duurde maar een half uurtje tot drie kwartier.. Dus ook dat viel niet helemaal in de smaak maar we gaan wel met hem zwemmen zodat ie alle tijd heeft om dingen te ontdekken en leuk te gaan vinden. Na het zwemmen was ie wel aardig moe geworden dus heeft ie een super middagdutje gehad. Smiddags weer vol met hem gespeeld in de tuin op de trampoline (of op zijn manier Pampolien auntie Rixtie <3), op zn speelkamer gespeeld. Na het avondeten was het al snel weer bedtijd voor de kleine man. Een gezellige avond gehad met mn host ouders wat resulteerde in een laat avondje met veel leuke en interessante gesprekken..

Nou dit verhaal is ongetwijfeld wat minder interresant en "grappig" dan mn vorige verhalen maar zo krijgen jullie een beetje een idee van mijn doordeweekse werkweek! Ik zal snel weer een blog schrijven over het weekend wat hierop volgt en kan je vertellen dat dat een super weekend was dus hopelijk ook weer een leuk verhaal!

Tot snel! Liefs Rixte

Innocent

Reacties

Reacties

Levina

Lieverd, wat een heerlijk verhaal! Het is zo leuk om te lezen wat je doet en hoe Lee reageert... ben nu al benieuwd naar je blog over het weekend... dat wordt weer een mooie!!! SUPERTROTS op je!!!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active