riixtee.reismee.nl

Coromandel Weekend

Heeeey People.!.!! I’M BACK!!!!!

Cool

Jahwel.. Het heeft wat weekjes geduurd maar hopelijk kan ik jullie nu weer vermaken met mijn avonturen hier in Nieuw- Zeeland!

Ik zal jullie even een snelle update geven voordat ik met mn verhaal over Coromandel begin aangezien dat alweer bijna 3 maanden geleden was :O.. Tijdens pasen had ik even een moeilijke sitiuatie met het hostgezin waar ik voor werkte, Uit alles wat er toen gebeurd is heb ik de beslissing gemaakt om niet meer voor dat gezin te werken en er even tussen uit te gaan om vervolgens een frisse start te maken voor een nieuw gezin waar ik nu inmiddels alweer dik 6 weken voor werk. Ik ga verder niet in detail over wat er allemaal gebeurd is aangezien ik dat niet een plek vind voor het internet! Maar ik zal jullie wel laten weten dat het weer helemaal goed met me gaat en ik weer volop geniet!

Goed weer even 3 maanden terug mijn eerste echte tripje met Studenttrips.. Op naar Coromandel!!

Een briljant geweldig weekend gehad!! En ik zal jullie er vrijwel alles van vertellen haha.

Sochtends heeel vroeg (geen idee hoe vroeg et was maar t was vroen) ging me wekkertje! Ik had er zo ongelofelijk veel zin in! Ik had alles de avond van te voren al ingepakt dus ik hoefde zo'n beetje alleen nog maar de deur uit te lopen en de party kon beginnen! Uiteindelijk was ik er helemaal klaar voor had al me spul gepakt.. mn backpack mn handbagage koffertje en uiteraard mn handtas en kon ik echt de deur uit! Op naar de trein die me naar het citycentre bracht waar we voor een bar genaamd "fat camel" moesten wachten voor de bus die ons naar coromandel zou vervoeren! Daar aangekomen nog even snel een kopje koffie gehaald proppellor petje op en de reis kon beginnen want daar stond de bus al! INSTAPPEN!!! In de rij om in te stappen zag ik daar Noortje die ging ook mee en ik had haar ontmoet toen ik landde in Brisbane (Australië), super leuk om haar weer te zien! Jaa nu mocht ik de bus in nog even mn naam afvinken.. Whats your name? Its Rixte! Blader.. blader.. en nog meer geblader.. van voor naar achter van achter naar voor.. ehh wat is je achternaam? Ehh Haites.. oh is your name Rixie? Ehh no its Rixte with a T. En dat is het moment waar mijn naam word uit gesproken alsof ik een Dj ben! Haha. Eenmaal in de bus dikke lol gehad om onze belachelijke propellor hoedjes.. Goeeed aangekomen bij onze eerste stop.. super nodig naar de wc? Check!! ? we hadden een half uur om boodschappen in te slaan voor t weekend maar onze eerste missie was opzoek naar een wc! Na bijna dat hele winkelcentrum op zn kop te hebben gerent vonden we dan eindelijk de wc en na die hele tocht super snel mog wat boodschappen ingeslagen om te lunchen te feesten en voor de volgende dag te lunchen! Toen we eindelijk klaar waren stonden we even bij te komen van een heftig halfuurtje winkelcentrum hahah en toen leerden we een duits meisje Johanna kennen. Toen was het weer tijd om in de bus te stappen want toen gingen we naar Cook's Beach (hot water beach). Daar konden we 45 minuten lekker auwehoeren in het water op het strand en je voeten in t zand wroeten om zo je tenen te verbranden aan het hete water.. Aauuw! Verbrandde je je voeten al niet aan het water dan wel aan het zand want dat was ook gloeiend heet.. als een of andere ramdebiel weer terug naar de bus lopen om vervolgens de rest van de dag door te brengen bij Cathedral Cove (daar waar een deel van de film Narnia is opgenomen!) Daar aangekomen snel even een break voor de wc en om je om te kleden naar je bikini.. of naast het hok want jah als je 2 (super stinkende) wc's hebt en 42 mensen kan dat lang duren.. eeeeen wie was er als laatste klaar?! Juist deze madame! Maaar toen ook ik omgekleed was konden we onze 5 minuten tocht naar het strand beginnen.. ahumm 5 minuten?!! Elk bordje die we tegen kwamen stond nog 5 minuten en al met al heeft het wel een half uur tot 45 minuten geduurd voor dat we eindelijk op dat strand aankwamen!! :0 Al was het wel een mooie wandeling en het was zeker heeel magisch toen we daadwerkelijk op het strand aankwamen!! Heerlijk in de zee gezwommen en een aantal meter verder op kon je op een rots klimmen en er vervolgens weer van af te springen! Al was dat een hele uitdaging om uberhaupt op die rots te klimmen met al die sterke golven en scherpe rotsen hahaha. Sommige meiden kwamen er echt bont en blauw en vol schrammen van af! Het enig wat mij over kwam op die rots was dat ik mijn teen stootte tegen die rots en op een hele rare en niet charmante manier van dat ding afviel!.. maar uiteindelijk met wat hulp toch op die rots gekomen! Na het rotsspringen even op t strand chillen en uiteindelijk met een groepje super chille mensen een potje lummeltje gedaan met een rugbybal samen met Johanna.. Daarna was het tijd om naar het hostel te gaan dus snel even een "douche" onder de waterval en de klim terug naar de bus kon beginnen.. whoop whoop.. Na heel wat fotos/selfies zijn ook uitendlijk Johanna en ik bij de bus aangekomen.. als laatste? Zekers wat verwacht je dan hehe XD. Na nog een poosje gereden te hebben met de bus kwamen we bij ons Hostel terecht! Wat er geniaal uitzag met allerlei leuke kleurtjes.. t leek wel een pipo dorp haha! En het hostel stond ook nog eens tegen over het strand.. Perfect! ? Eenmaal bij het hostel aangekomen werden de kamers en huisjes ingedeeld en ik zat met 9 andere meiden in een huisje en uiteindelijk kwam daar wel 1 jonge bij en die had een mooi plekje op de bank verdiend haha. Spullen in het huisje gedropt, snel even gedoucht, klaar gemaakt voor een feestje en op naar de Barbeque! Super gezellig met mensen rond een tafel gezeten met vallende kakkerlakken :( Maar rond een uur of 9 liepen we van het hostel vandaan opweg naar een club om lekker te feesten. De hele avond nog niks gedronken vanwege mn antibiotica kuur die ik nog steeds moest slikken.. Dus dat begon als een nuchter feestje al leek dat hoogst waarscheinlijk niet zo maaaar heh.. Op een gegevenmoment was het al laat en we hadden het idee om te gaan nacht zwemmen in de zee.. maar we mochten nog niet weg gaan want dat moesten we metzn allen gaan doen! Dus nog maar even in de club gebleven, paar dansjes gedaan en toch nog een paar drankjes gehad. Uiteindelijk gingen ik vera pauli en joahanna toch maar weg om nog een nacht duik zonder iedereen erbij te nemen.. onderweg daar naar toe moesten johanna en ik super nodig naar de wc.. juist en op zo'n moment doe je dat dan naast iemands auto! Kan gewoon niet anders hahah uiteindelijk haalden we de andere dames weer in en kwamen we er achter dat geen van ons de sleutel van ons hostel ding had om uberhaupt om te kleden om te zwemmen.. tsjah dat hing dus niet meer door dus besloten we te wachten tot de rest terug kwam.. om later met iedereen nog onder dekens (waar ik geen idee van heb waar die vandaan kwamen) op het strand te chillen.. Uiteindelijk sloeg de klok een bepaalde tijd waardoor we maar eens op bed moesten want een paar uur later moesten we alweer opstaan om te gaan kano varen! Welterusten!!

Dag 2: Uuugh de wekker ging alweer om 6 uur omdat ik toen mn pil moest slikken en een uur later moesten we er echt uit om ons klaar te maken om te gaan kano-varen op zee! Nadat ik die pil genomen had werd ik pas misselijk en begon de ochtend wat minder, maar uiteindelijk hadden we alles weer ingepakt, in de bus gedropt en zaten we aan het ontbijt! 8 uur moesten we klaar zijn met inpakken en ontbijten en klaarstaan bij de bus zodat we bij de ferry gedropt konden worden en vanaf daar opgehaald worden door het kanobedrijf.. uiteraard moeten er een paar laatkomers zijn en jahwel dit keer was ik dat niet ^^ hahah had ik jullie beet? Uiteindelijk waren we over met de ferry en moest het bedrijf klaar staan om de ferry te betalen.. voor dat die mensen kwamen had de ferry alweer een ritje heen en weer erop zitten voordat ie zn geld kreeg.. uiteindelijk kwam daar dan toch 2 busjes aanrijden die ons zou vervoeren naar het strand. Met nog de laatste instructies van jahwel een beste knappe dude waren we er helemaal klaar voor geloof ik.. of toch niet.. had niet zo heeel goed geluisterd.. Oepss. Maaar ik zat met Vera in de kano wat dus wat kan er mis gaan? Gelukkig hoefde ik ook niet te sturen met pedalen dus dat was ook alweer een zorg minder! En hoppaa het laatste zetje de zee in gedrukt en toen moesten we peddelen! Na een poosje hadden we dat ook onder de knie en ging de gopro aan en konden we van het prachtige uitzicht genieten! we zijn naar cathedral cove gevaren en hebben daar genoten van een cookie en hot chocolate lekker gezwommem en geauwehoerd en toen weer terug gevaren naar de kanoverhuurding.. nu zat onze tocht erop en was het aan het andere deel van de groep om te varen.. een laatste glimps van onze knappe kanovaarderpersoongeval en weg waren ze.. we hadden trouwens wel mazzel wij hadden sochtends strak blauwe lucht en smiddags kwamen er wat meer wolken.. gelukkig was het wel lekker warm en hebben we heerlijk genoten van het weertje op t strand.. half onze brakheid afslapen op t strand! T was fantastisch! Nadat de andere helft van de groep hun tocht er ook op hadden zitten vertrokken we weer richting Auckland.. Nu zaten we toch wel heeel anders in de bus terug.. iedereen was zo'n beetje aan het slapen en van de partybus die we op de heenreis hadden was niet zoveel meer van over.. we zijn nog weer gestopt bij de plek waarwe op de heenreis ook waren gestopt dit keer om even wat avondeten bij de mac donalds te scoren! Veel zin in eten had ik niet dus nam ik maar een lekkere salade! Perfect voer als je een beetje brak bent van alles haha. Rond een uur 10, half 11 savonds stond ik weer in huis klaar om in slaap te vallen!

Dit was weer een verhaal hoop dat jullie t leuk vinden en tot mn volgende verhaal!!! Hopelijk duurt het dit keer niet zo lang hahah! Thanks for reading and love yah!

Liefs Rixte

Kiss

Reacties

Reacties

Levina

Yesss... she's back on track... NICE!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active