riixtee.reismee.nl

Meeting my host family!

Heeeey mien trouwe lezers,

Vandaag ga ik jullie mijn verhaal vertellen over hoe het ging toen ik mijn host family voor het eerst in real-life ontmoette!

Vrijdag 29 januari was mijn laatste oriëntatie dag en de dag dat ik werd opgehaald door mijn host mum. Om half 4 waren we klaar met alles door te praten en konden we naar beneden bij de receptie onze bagage ophalen wat ze in een bepaalde kamer hadden gestopt. Ook was ik er nog achter gekomen dat ik mijn wereldstekker in de nacht van woensdag op donderdag in mijn kamer had laten liggen, dus jah daar ook gelijk maar naar gevraagt of ze dat ding heeeeel toevallig ook gevonden hadden. Na een hele tijd wat vaag engels uitkramen en handen en voeten werk snapten ze eindelijk waar ik het over had (want jah wat is een wereldstekker in het engels?). Ondertussen dat er gekeken werd of ze mijn wereldstekker terug kon vinden ging iemand anders alvast mijn bagage halen. Ik gaf die meneer mijn 2 kaartjes waar het nummer van mijn bagage op stond. Ah daar kwam hij aan met mijn grootste koffer! Maar ehh meneer mijn handbagage koffer dan?! Oh zegt die meneer hoe ziet die eruit dan? Dus ik een hele uitgebreide en super goeie beschrijving van dat ding gegeven... (zwarte koffer, groen rantje) In de tijd dat die meneer opzoek was naar mijn hand bagage stapte mijn host moeder het hotel in.. Oh god daar is ze, normaal doen! Maar wat is normaal?! Oke zeg hoi! dat is in ieder geval een begin! Ehh gaan we wangkussen? Of moet ik haar een knuffel geven of de hand schudden?! Waren alle dingen zo'n beetje die in een flits door mijn hoofd spookte! Maar in real life ging dat toch nog wel aardig goed, natuurlijk is het een beetje ongemakkelijk maar jah dat hoort er bij. We hebben heel kort even staan praten het was niet veel meer dan Heey, hoe gaat het? Goeie vlucht gehad? En ze vroeg of ik al klaar was.. Ik zei dat ik mijn bagage nog moest krijgen en dat ik mijn wereldstekker nog kwijt was, waarop ze antwoordde Oh oke dan wacht ik in de grijze auto aan de rechterkant op je want Lee (haar zoon en mijn oppas kindje) lag te slapen in de auto omdat het verboden is in Nieuw Zeeland om je kind onder 14 jaar alleen te laten. Ah 5 minuten nadat ze weer naar de auto was gegaan had ie dan eindelijk mijn handbagage koffer gevonden. Maar jah nu nog wachten op mijn wereldstekker.. En of ie er uberhaupt nog is.. Ondertussen dat ik aa het wachten was werden steeds meer meiden door hun host family's opgehaald. Hilarisch om dat te kunnen bekijken! Al die gespannen gezichtjes en die awkward knuffels, zoenen en de handen schudden.. Briljant! Yess eindelijk na weet ik veel hoelang het allemaal geduurd heeft kwamen ze dan aan met mijn wereld stekker!! Thank god! Goed alles compleet? Op naar de auto dan! Tsjah wat zei ze ook alweer over de auto? Grijs volgens mij.. Aaah daar staat ze nu de koffers achterin zetten en off we go.. Eerst mijn grootste koffer maar gelijk ook het meest onhandige en zware object ever! 1.. 2 hoppaa tillen tillen tillen.. Oh god ben ik er al en bamm! Fieeuw hij staat voor zover dat kon, nog wat schuiven en perfect. Andere koffer in de auto zetten en instappen maar! Hooo ohjah het stuur zit aan de andere kant hier.. Oepsie. Snel naar de andere kant gelopen en daar ingestapt. Nu konden we dan toch echt vertrekken. De rit naar huis was best wel zwaar, ik was super moe van alle informatie van de afgelopen 2 dagen, daarbij helpt een jetlag ook niet echt mee, maar ik moest toch ook een beetje praten met mn host moeder en om me heen kijken (al was het niet meer dan wegwerkzaamheden en industrie wat ik me herinner haha). Maar halverwege werd Lee wakker en werd hard maar dan ook hard gebruld en gehuild in de auto.. En wat moet je dan doen? Precies geeen idee! dus maar wat awkward om me heen gekeken af en toe even achterom kijken maar dat kon ik beter niet doen.. 't gehuil werd er niet minder om.. Eindelijk we waren thuis oh en Lee was ook weer gekalmeerd.. Hoppa koffers gelijk maar naar boven brengen en maar zien wat we verder gaan doen. Op een gegeven moment ging ik weer naar beneden en zat Lee samen met z'n moeder op de bank naar pingu op de I-pad te kijken. Leuk kijk ik even mee! Moeders ging al snel met het eten voor Lee bezig dus zat ik nog allen met hem op de bank. Alleen maar aandacht voor z'n I-pad tot dat ie moest eten (pasta stond op het menu) om ongeveer 17.30 uur. Het eten ging met vallen en opstaan.. op den duur lag het ook op de grond. Hij moet nog even wennen dat er nu ook nog iemand anders naar hem staart als ie aan het eten is want dat is toch wel zo ontzettend schattig! Wij aten de pasta onder het genot van een glaasje wijn. Na het eten zaten we even op de bank te praten toen ook de de host papa het huis binnen kwam! Oh jeej wat doe ik nu.. Zeg hallo! Toe joh sta op van de bank en schud zijn hand! Toch ging dat handschudden iets anders haha dat moest 1 zoen op de wang worden maar dat werden er zeer ongemakkelijk 2 hahah waarop werd gelachen van beide kanten. En mijn host moeder zei oh de nederlandse manier van begroeten? Dus ik lachen en zei nee haha dit was de franse manier de nederlandse manier is 3 kussen op de wang en dat was nog veeeeeel ongemakkelijker geweest! Na alle ongemakklijkheden gingen we nog even in de tuin spelen met Lee najaa de ouders dan.. ik stond op een voorzichtig afstandje te genieten van wat ik allemaal zag! Toen het kwart voor 7 was werd het tijd voor Lee om te gaan douchen en op bed te gaan! Na alle rituelen heb ik nog gezellig met mn Host parents gekletst onder het genot van een aantal wijntjes en daarna rond half 1 snachts was het ook tijd voor ons om op bed te gaan! Een beetje tipsie van de wijn, maar daar sliep ik alleen maar lekkerder van geloof ik!

Zaterdag hebben mn host parents me van alles en nog wat laten zien! We zijn door het centrum van Auckland gereden, langs de haven, langs een strand en hebben een prachtige stop gemaakt op een top van een berg naast een strand (dat ongeveer 50 meter onder ons zat) en dat uitzicht was adembenemend! Daarna zijn we weer een stukje terug gereden en zijn we even gestopt bij een strand en daar wat rond gelopen. Vervolgens gingen we naar de berg One Three Hill en op die berg kon je helemaal rondom kijken naar een paar gebieden van Auckland onderandere de plek waar ik nu tijdelijk woon. Daar hebben we een tijdje gestaan en veel foto's gemaakt, de eerste foto van mij en Lee samen is daar gemaakt. Nadat we op de berg waren geweest gingen we naar een park toe waar we een verukkelijk ijsje gegeten hebben en daarna weer terug naar huis gegaan. En hebben we een HEERLIJKE tomaten salade met spinazie bladeren gegeten samen met patatjes en vis! Jummiee! Dezelfde tijd ging Lee weer naar bed en dit keer ging ik ook wat vroeger naar bed want ik was uitgeput van alles!

Zondag zijn we heeerlijk een paar uurtjes naar het strand geweest niet al te lang in verband met het gat in de ozonlaag.. Maaar helaas.. te laat ik was toch echt GOED verbrand terwijl ik me had ingesmeerd met 50+ zonnebrand voor kinderen -,-' Zoo jammer heh.. Al heb ik me wel super vermaakt bij het strand dat was echt geweldig. Het was verbazingwekkend warm water en lekker door de golfen springen en doen! Heeerlijk! Maar we moesten nu toch maar gaan want mijn schoudertjes werden al een beetje rood.. Nog snel weer een ijsje gesnoept en hop de auto weer in. Hoe verder we in de dag kwamen hoe roder alles werd.. mijn hele rug was een tomaat en gloeide er over! Oh en deed pijn maar das een klein detail. Zo pijn dat ik er savonds niet van kon slapen. Maar niet gevreest mensen het is nu weer goed (op het vervellen na dan), ik heb t overleeft!!

Nou ik zal maar weer stoppen.. Nu hebben jullie in ieder geval een idee van mijn aller eerste weekend in Nieuw Zeeland en mijn host family! Bedankt voor het lezen en tot bij mijn volgende verhaal!

Groetjes!!

Liefs Rixte

Cool

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active