riixtee.reismee.nl

Oriëntatie dagen.

Heeey iedereen,

Hier komt hopelijk weer een leuk verhaaltje voor jullie aan over mijn oriëntatie dagen hier in Nieuw Zeeland!

Donderdag 28 januari mijn wekker ging om 7.00 uur dat betekende mijn eerste oriëntatie dag was aangebroken. Ik was al voor mijn wekker wakker geworden in verband met mn jetlag. Druk bezig om op alle berichtjes, mailtjes en facebook messeges te reageren. Nu was inmiddels mijn wekker al een poosje geleden afgegaan.. Hmm misschien toch maar handig om nu je kleren aan te trekken, tas weer een beetje fatsoenlijk in te pakken, ontbijten en uitchecken. Heel snel heb ik maar wat kleren uit mn koffer gehaald en aan gedaan, snel even een make-upje op gedaan en vervolgens alles weer netjes in mn koffer terug gestopt. Om 8.00 uur hadden we namelijk met de meiden van het diner van de avond ervoor afgesproken om voor bij de lift op verdieping 1 te wachten zodat we samen konden gaan ontbijten. Verdikkie het is al 8.00 uur en nog niet alles zit weer terug in mijn koffer. Nou hupss eerst maar naar de lift ontbijten en dan snel weer verder met inpakken en dan uitchecken. Bij de lift stonden al 2 andere dames we moesten nu nog wachten op 1 ander meisje.. maar die had zich een beetje verslapen dus die kwam zo'n 10 / 15 minuten later bij de lift nadat ik haar ritueel verstoort had door op haar kamerdeur te bonsen. Eindelijk maar toch onze weg naar beneden kunnen vervolgen voor hopelijk een heerlijk ontbijt.. Hmm nee dat werd hem toch niet.. we stonden bij het ontbijt in de hoop aan te schuiven maar we stonden niet op de kamerlijst van inbegrepen ontbijt.. wat te doen wat te doen rosanna (het meisje wat een beetje later was) en ik hadden toch wel behoorlijk zin in wat dus gingen we betalen of niet.. druk stonden we te discusiëren over wat we gingen doen. We besloten eerst terug naar onze kamer te gaan koffers helemaal inpakken, naar beneden brengen, uitchecken en ontbijten. Zo gezegt zo gedaan, we kwamen weer beneden voor nu dan toch echt het ontbijt en hadden besloten er maar gewoon voor te betalen. Alle andere 15 meiden stonden eerst beneden bij de receptie maar toen wij klaar waren om aan te schuiven aan het ontbijt gingen ze allemaal al naar boven. Waarop wij vroegen aan de mensen van het ontbijt hoelaat het programma startte waarop werd geantwoord om 8.30 uur. Oeps daar zaten we al 2 minuten overheen. Plannen werden weer gewijzigd en we gingen maar naar boven toe ZONDER ontbijt.. Daar uiteindelijk ook gewoon nog een half uur moeten wachten om de ruimte naar binnen te mogen (hadden we net zo goed nog snel even wat kunnen ontbijten). Met hongerige maagjes liepen we dan eindelijk de ruimte in en namen we plaats aan een grote tafel. Yess er staan wat pepermuntjes op tafel! Dat verhelpt hopelijk een klein beetje de trek. Juist.. niet echt, maar goed beter iets als niets toch?!

We begonnen met een voorstel rondje en dan moest je vertellen wie je bent, hoe oud je bent, uit welk je oorspronkelijk komt, waar je in Nieuw Zeeland gaat wonen, op hoeveel kinderen je gaat passen en als je nog iets interessants over jezelf kwijt wou mocht dat ook haha. Na het voorstel rondje kregen we (zoals ze dat hier noemen) morning tea met vers gebakken (warme) koekjes! #Hemels. en met de trek die we hadden kwam dat erg goed uit! Een lekker kopje thee met een koekje erbij.. oke goed, 2 koekjes dan en na de koekjes gingen we weer vrolijk verder met de pepermuntjes. Na morning tea hadden we het over belangerijke dingen die ik hier moet gaan regelen, daar zal ik jullie niet mee vervelen wees niet bang. Om 12.30 uur gingen we dan toch eindelijk lunchen. Eindelijk kan er nu iets fatsoenlijks mijn maag in.. Tsjah niet te snel juichen hoor.. Het eten was wel oke maar het feit dat je om half 1 smiddags (ook nog eens een soort van onbijt voor je) Warm eten naar binnen moet werken is vrij lastig maar wel gelukt.. opzich.. 13.30 uur begonnen we weer met de waslijst aan informatie en dat ging door tot ongeveer 16.00 uur. Daarna kregen we een roommate (een mede aupair die het dichtste bij woont) toe gewezen en we kregen de deur pas en toen waren we vrij te doen wat we wilden. Eerst alle spullen in de nieuwe hotelkamer gedumpt en gekletst met mijn duitste kamergenootje. Daarna besloten we eens lekker gek te gaan doen en te gaan zwemmen in het zwembad. Vanaf 18.00 uur werden we weer voor het avond eten in het restaurant verwacht dus was de duik van korte duur. Aangekleed en wel zaten we even later weer aan de etenstafel lekker te kletsen met iedereen die om je heen zit. Na het eten waren we aan praten over wat we gingen doen de rest van de avond. de een wilde de stad in de ander naar het strans en ging zo maar door.. Jah dat werd hem allemaal niet meer dus hebben we lekker buiten op het teras bij het zwembad met zn allen gezellig gekletst met elkaar! Alleen aan alle leuke dingen komt een eind zo ook deze geweldige avond. 22.00 uur lag iedereen zo'n beetje weer op één oor.

Vrijdag 29 januari wekkertje hoorde weer om 7 uur af te gaan maar er ging wat mis.. ik geloof dat mijn telefoon ook wat last had van een jetlag want hij was uitgevallen. Gelukkig deed mijn kamergenootje haar wekker het wel en werd ik alsnog optijd wakker. Dit keer geen problemen met inpakken, najaa als enige dat ik om de haver klap weer wat vond wat mn koffer nog in moest maar buiten dat verder geen problemen ofzo. Wederom hadden we afgesproken om 8.00 uur te gaan ontbijten (wat dit keer WEL inbegrepen was). Eerst gingen we uitchecken voordat we door naar het ontbijt liepen. Wat een heerlijk ontbijt! pannekoekjes, broodjes, fruit, sinaasappelsap en nog veeel meer! Na het ontbijt begonnen we weer om 9.00 uur in dezelfde ruimte als de dag ervoor. In de ochtend hadden we van 9.15 uur tot 13.30 uur EHBO- voor kinderen. Dit vond ik erg interessant om mee te maken, hartstikke leuk om alle verschillende technieken te oefenen (op een pop dan) en zeer bijzondere ervaringen gehoord van mensen. We hebben aan het einde van de EHBO les nog een rollen-spel gedaan wat erg hilarisch was want ja de toneel speelster die ik ben ging zat dan ook goed in haar rol tot groot vermaak van anderen. om 13.30 hadden we een half uurtje lunch pauze (verdikkie weer warm heh) en daarna kregen we een auto-theorie les over het links rijden, de verschillende borden, de strepen op de weg en ga zo maar door. Ook dit was erg interessant en leuk met name wel grappig dat die theorie les gegeven werd door een nederlander! voelt het toch al weer een stukje dichter bij. Na de theorie les nog even gepraat over het reizen in de tijd dat je hier aan het werk bent. Een paar goeie tips en tricks gekregen die zeker worden meegenomen tijdens mijn avontuur hier! Toen ze alles besproken, gevraagt, uitgedeeld en ingenomen had was het 15.45. Tijd om voor nu eerst dag te zeggen tegen alle geweldige mensen die je hier deze afgelopen dagen hebt leren kennen en je nieuwe familie in real life te gaan ontmoeten.. Spannend!!

Maar daar vertel ik jullie meer over in mijn volgende blog! Bedankt weer voor het lezen en hoop dat jullie het leuk vinden!

Liefs, Rixte

Wink

Reacties

Reacties

Levina

...Ja hoor... ik zie het weer voor me... TOP!

Elene

Lieve Rixt,

Wat een geweldige verhalen schrijf je!
Ik heb hardop in de trein zitten lachen omdat ik in gedachten over het vliegveld zag rennen met je koffertje en zag tijdens het lezen van dit verhaal helemaal voor mij hoe je probeerde je honger te stillen met het eten van pepermuntjes :)

Veel plezier daar!
Liefss

Rixte

Thanks allemaaal coor de ontzettend leuke berichtjes! Ik word er helemaal blij van dat jullie het leuk vinden om mijn verhalen te lezen!

Dank jullie wel!!

Liefs?

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active